Hayallerim, Delorean ve Sen: Český Krumlov & Schiele

13 Nisan 2014

Český Krumlov & Schiele

Český Krumlov, Cek Cumhuriyeti’nde UNESCO Dünya Mirasları Listesi’ne alınmış minik, sevimli bir şehir. Şehrin, tarihi şehir merkezinin dokusu bozulmamış. Sezon dışında gidildiğinde sokaklarında insanlar tarafından boğulmadan geziliyor Český Krumlov’da.Güzel bir gün ve keyifli bir gece geçirdiğim şehirde seyahat ile ilgili detayları, şehre beraber gittiğim dostum G.’nin blogu From Das Egg’de okuyabilirsiniz. Ben burada şehrin nasıl hissettirdiğini ve neler düşündürttüğünü kısaca yazmak istiyorum.
Ekşi Sözlük’te yazmış bir kullanıcı: “Küçücük fıçıcık bir Prag”. Prag’ın sokaklarındaki binalar daha bir uzun boylu. Onların sokağa düşen gölgeleri de Prag’ı gizemli bir şehir yapıyor. O gizem Český Krumlov da yok. Yerine neşeli bir köy havası var. Vltava Nehri’nin hemen yanına sıralanmış kafeleri, şehre yukarıdan bakan eski kalesi ve taşlar döşeli sokakları neşe veriyor. Gitmeden önce yapılan küçük bir araştırmada şehirde Egon Schiele’nin de yaşamış ve bu Bohemya parçasının birçok resmini yapmış olduğunu öğreniyorum. Bu resimlerde şehrin ruhunu aramak gerektiğine inanıyorum. Fotoğraf makinemden çıkan görüntülerle, Schiele’ninkileri karşılaştırıyorum. Renkleri izliyorum. Sanatçının gözünden ile gezginin gözünden şehir arasındaki farklarda bir melankoli var. Her gördüğüm yeri büyük adamların gözlüklerinden de deneyimleyebilsem keşke. Henry Miller’ın Paris tasvirleri zihnimde, şehrin sokaklarını arşınlasam. Belki sonra…

Aşağıda Schiele’nin resimleri ile benim fotoğraflarımı bulacaksınız. 


Krumau Town Crescent
Houses on the Muldau
Edge of Town (Krumau Town Crescent)
Krumau on the Molde


Kule Basamakları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder