Hayallerim, Delorean ve Sen: Rob Gonsalves

24 Haziran 2012

Rob Gonsalves

Towers Of Knowledge
ntvmsnbc'yi uzun zamandır pek tutmuyorum. Haberleri okuyucuyu tatmin etmekten uzak; içerik dar; her gün binlerce olayı yaşandığı Türkiye'de haber yapılacak şey mi bulamıyorlar? Yapılan haberlerin yazıları ise yetersiz geliyor bana. Gene de her gün girer bakarım. İşte geçenlerde bu sefer hoşuma giden bir şeye rastladım. Haberlerin arasında değildi bu sefer. Foto Galerisi'nde, "Büyülü Gerçekler" adı altında Rob Gonsalves adındaki bir sanatçının resimlerini toplamışlar. Gonsalves'in resimlerini büyülü gerçekçiliğin güzel örnekleri olarak tanıtmışlar. Ben de bayıldım resimlerine. Bana Magritte'i hatırlatıyorlar.

A Change Of Scehery II
Rob Gonsalves 1959, Toronto doğumlu. Eserlerinde gerçekliği eğiyor ve perspektif ile oynayarak, göz yanılsamaları yapıyor. Resimlerine bir kenardan diğerine -ya da köşelerden diagonal izleyerek - baktığınızda ilk gördüğünüzü sandığınız manzaradan başka bir manzaranın karşısından buluyorsunuz kendinizi. Bu şekilde perspektif ile oynayışı ise Escher'i hatırlatmıyor değil Gonsalves. Ayrıca görsel olarak çok etkileyici olan eserlerinde, donuk ve soğuk gerçekliğe hapsolmuş zihinleri eleştirdiği de savunulabilir. Yaşadıkları kutudan daha fazlasının özlemindeki çocukların, evlerindeki perdeleri keserek ve arkadaki gökyüzü manzarası ile bir dağ manzarası illüzyonu yarattıkları resim ( "A Change of Scenery II" ) örnek verilebilir mesela.  Küçük kızın kucağındaki ve masadaki kitaplar ise yaratıcılığı ve büyüyü nerede aramamız gerektiği konusunda ipuçları veriyor bize. Ne gördüğünüzü iki kere düşünmeniz gerekiyor.

Acrobatic Engineering
Deluged
On The Upswing
Written Words
Widow's Walk II 
The Light Of A Late Night
Medieval Moonlight
Carved In Stone 
Flight Plan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder