Hayallerim, Delorean ve Sen: Georgia O'Keeffe

18 Mayıs 2012

Georgia O'Keeffe

Öyle güzel insanlar var ki dünya üzerinde. Hayranlık duyulası. Ruha dokunan hikayeleri, çeşit çeşit yetenekleri ve duruşları ile cesaret veren, insanın içini ısıtan, gülümseten, meraklandıran insanlar. Georgia O'Keeffe o insanlardan. Resimleri ve hayatı ile ilham veriyor bana. Resimlerinde yaşamanın ağırlığından hafifçe sıyrıldığımı hissediyorum, o an sadece süzülüyor havada, hafifliği ile keyif veriyor.
O'Keeffe 20. yüzyıla adını kazımış, başarılı bir Amerikalı ressam. Bu onun için söylenebilecekler arasında en azı.  1887 doğumlu. Genç yaşlarından itibaren resim yapmaya başlıyor, sanat üzerine eğitim görüyor. New York'ta sanatçı çevresine girmesi uzun sürmüyor ve adını duyurması ise daha da kısa sürüyor. Bunlar onun hikayesinin tekdüze ve paketlenmiş bir özeti. Her şeyin ardında cesur ve yalın bir kadın O. Çiçeklerin ve doğanın kadını. Hayatının uzun yıllarını New Mexico'da çölün ortasında, restore ettirdiği eski bir çiftlik evinde geçiriyor. Çölde dolaşıyor, çölde uzanan kafataslarında güzelliği buluyor, rüzgarı dinliyor ve yukarılara doğru uzanan kocaman kayaları onlarca defa tekrar tekrar resmediyor. En sevdiğim O'Keeffe işte bu. Çöle aşık kadın.
Aynı zamanda Alfred Stieglitz'e aşıktı O. İkilinin aşkının kuvveti dillere destan. Stieglitz, O'Keeffe'nin güzelim fotoğraflarını çeker senelerce. Yıllanmasını belgeler Georgia'nın, alnına çizgiler eklenmesini izleriz fotoğraflarda. Güzellerdir.
Ne güzel bir şanstır ki Georgia O'Keeffe'nin eserlerinin bir kısmının olduğu geçici bir sergi vardı geçtiğimiz aylarda Münih'te. Gezmekten aldığım keyfi biriktirdim; her gün azar azar kullanıyorum.
Ram's Head




Stieglitz'in objektifinden O'Keeffe - 1929
Stieglitz - 1918

1918

1 yorum:

  1. Çiçeklerin ve doğanın kadını !!!! O sergiyi gezebilmeyi çok isterdim :))

    YanıtlaSil